یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۲۶:۳۸

چرا تامین تجهیزات بندر شهیدرجایی به بخش‎خصوصی نرسید؟

باشگاه خبری فراساحل: یک بار دیگر سازمان بنادر و دریانوردی تحت تاثیر نگاه حاکمیتی و به دلایلی که برای این سازمان مشخص است خود را بر بخش خصوصی مقدم دانست و تجهیزات استراتژیک بندر شهیدرجایی را خریداری کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، برخلاف انتظار  بخش‌خصوصی و اعلام آمادگی شرکت‎های مختلف داخلی برای تامین تجهیزات بندر شهیدرجایی، سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم بر آن گرفت تا خرید تجهیزات این بندر را از طریق شرکت‎های خارجی انجام دهد. به همین دلیل در مصافی بین شرکت‎های متقاضی داخلی و خارجی، شرکت لیبهر آلمان را به عنوان برنده و تامین کننده گنتری‌کرین‎های بندر شهیدرجایی اعلام کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که شرکت‎هایی همچون تایدواتر خاورمیانه و برخی دیگر از شرکت‌های داخلی بارها آمادگی خود را برای تامین تجهیزات فاز دوم بندر شهیدرجایی و البته با مشارکت شرکت‌های خارجی اعلام کرده‌اند و با اینکه با این سازمان حتی تامین تجهیزات این بندر توسط بخش خصوصی را وعده داده بود اما در اقدامی، تامین تجهیزات فاز دوم بندر شهیدرجایی را به لیبهر آلمان واگذار کرد.


در همین ارتباط مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه گفت: یک بار دیگر سازمان بنادر و دریانوردی تحت تاثیر نگاه حاکمیتی و به دلایلی که برای این سازمان واضح است خود را بر بخش خصوصی مقدم دانست و قسمتی از تجهیزات بندر شهیدرجایی را خریداری کرد. مهدی اعتصام اظهار کرد:با اینکه شرکت‎های خصوصی معتبر و متعددی در داخل و تعدادی از سرمایه‎گذاران خارجی برای خرید این تجهیزات اعلام آمادگی کرده بودند اما غلبه سیاست حاکمیتی بر سازمان بنادر ودریانوردی موجب شد تا خود وارد عمل شود و تجهیرات این بندر را از طریق شرکت‌های خارجی تامین کند. مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه گفت: این در حالی است که بخش خصوصی داخلی این ظرفیت را داشت که به کمک سازمان بنادر بیاید با بهره‎گیری از امکانات و سرمایه‎گذاری خارجی‎ها تجهیزات فاز دوم بندر شهیدرجایی را تامین کند. وی با اشاره به اینکه فاز دوم بندر شهیدرجایی اصلی‎ترین بخش بندر شهیدرجایی است افزود: البته سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد مدیریت و بهره‌برداری از این تجهیزات را بصورت مشارکتی به بخش خصوصی داخلی و خارجی واگذار کند.


مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با بیان اینکه یک سری بحث‎ها و حساسیت‎هایی در بنادر اصلی کشور وجود دارد ادامه داد: این مباحث  با توجه به شرایط سیاسی، اجتماعی، مسائل منطقه‎ای و... نگرانی‎هایی برای مدیران دولتی و حاکمیتی به وجود می‎آورد و به نظر همین موضوعات موجب شده است سازمان بنادر  این گونه در زمینه تامین تجهیزات بندر شهید رجایی عمل کند. اعتصام تصریح کرد: البته این سازمان، می‌توانست با واگذاری این امور به بخش خصوصی، کمک شایسته‎ای در راستای اهداف دولت انجام دهد اما متاسفانه باز هم نگاه حاکمیتی در این سازمان غالب شد. وی گفت: اعتقاد ما بر این است که اگر سازمان  بنادر و دریانوردی می‎خواست با این رویه، کار تامین تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی را پیش برد باید حداقل از دو سال گذشته این اقدام را آغاز می‎کرد و یا تامین این تجهیزات را به بخش خصوصی واگذار می‌کرد تا ترمینال دوم بندر شهیدرجایی  زودتر به بهره‌برداری برسد بنابراین با این تفاسیر، اشکال بزرگی به نام تاخیر در تصمیم‎گیری‎ها به سازمان بنادر و دریانوردی وارد است. مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی وعده داده است که تامین تجهیزات فاز سوم طرح توسعه این بندر  را به بخش خصوصی واگذار کند اظهار کرد: با این حال اگر سازمان بنادر و دریانوردی قصد واگذاری امور فاز سوم بندرشهیدرجایی را به بخش خصوصی داشته باشد، ما از هم اکنون برای تامین تجهیزات فاز سوم بندر شهیدرجایی اعلام آمادگی می‎کنیم.



  کد خبر : 1259
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :